InnovatieFonds Noord-Nederland

Innovatieve ondernemingen zijn winstgevender dan bedrijven die niet innoveren, vanwege een betere concurrentiepositie, hogere arbeidsproductiviteit en efficiënter productieproces. Veel MKB-bedrijven zien de noodzaak van innoveren, maar hebben vaak niet de financiële slagkracht of het personeel om dit te kunnen doen. Het InnovatieFonds Noord-Nederland (IFNN) beschikt over kapitaal om te investeren in innovatieve ideeën in de ontwikkelingsfase voor ondernemers in de provincies Groningen, Fryslân en Drenthe. Wij zetten daarbij in op samenwerking met andere bedrijven, waarbij iedere onderneming zijn eigen sterkte inbrengt en waarbij de inzet van uren wordt gedeeld. Zo zetten wij ons netwerk in om kennis en kunde bij elkaar te brengen om innovaties te realiseren. Het IFNN richt zich op een brede doelgroep, van starter tot gevestigd MKB. Het IFNN is een revolverend fonds, wat betekent dat de investeringen en rendementen uiteindelijk terugvloeien in het fonds.